Istraživanja su pokazala da dijeta spušta i krvni pritisak.
Vegetarijanska verzija Atkinsove dijete s malo ugljenih hidrata može pomoći ljudima da smršaju i da smanje nivo lošeg holesterola u krvi, objavili su kanadski istraživači.
Mala studija koja je trajala mesec dana i koja se bavila tzv. Eco-Atkinsovom dijetom, prehranom koja se bazira na biljnim belančevinama, pokazala je da je takav način prehrane korisniji od dijete s visokim udelom ugljenih hidrata jer bolje spušta loš holesterol koji je rizični faktor za srčani i moždani udar.
Studija je pokazala da dijeta spušta i krvni pritisak, a ekipa pod vođstvom dr. Davida Jenkinsa iz bolnice St. Michaela u Torontu objavila je to u časopisu Archives of Internal Medicine.
Tradicionalna Atkinsova dijeta s malo uglhenih hidrata, u kojoj ljudi smanje unos uglljenih hidrata, a jedu više mesa, smanjuje masnoću u krvi, poznatu kao trigliceride, a povećava tzv. dobri holesterol, ali povećava i rnivo lošeg holesterola.
Jenkins i kolege proučili su vegetarijansku verziju Atkinove dijete u kojoj je mnogo biljnih belančevina iz glutena, soje, oraha, povrća, žitarica i biljnih ulja, i zaključili da je ta dijeta još bolja za srce.
Studijom je obuhvaćeno 22 gojaznih muškaraca i žena s visokim lošim holesterolom. Oni su četiri nedelje jeli u skladu s Eco-Atkinsom. Kontrolna grupa jela je hranu s malo masnoća, ali mnogo uglljenih hidrata s proizvodima od obrana mleka i celih žitarica.
U obe grupe ljudi su jeli 60 posto od dnevnih potreba za kalorijama.
Nakon mesec dana u obe grupe ljudi su izgubili četiri kilograma, ali oni na biljnoj dijeti imali su niži loš holesterol, i bolji krvni pritisak.