SAJT Putovanja Dijete Zdravlje Poznati Saveti Vežbe Smeh i zabava Пиркетов Блог Marketing


Skorašnje poruke

Stranice: [1] 2 3 ... 10
1
Prolazna soba / Na Halkidiki se leti govori srpski
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Mart 24, 2015, 05:19:45 posle podne »
Zbog blizine, dobre usluge i gostoprimstva, naši turisti najradije idu na sever Grčke. Štrajkovi i kriza neće poremetiti novu sezonu

Izvor: Novosti.rs


Halkidiki plaža

ODMOR u Grčkoj već je “dobro uigrana kombinacija” za Srbe. More je toplo, cene su pristupačnei fantastično gostoprimstvo “kupili” su naše ljude. Samo prošle godine više od polovine turista iz Srbije koji su išli na letovanje boravilo je kod bivših južnih komšija.

Bele peščane plaže i kristalno čisto Egejsko more, iako zvuči kao otrcana fraza, zaista karakterišu Halkidiki. Hanioti i Polihrono, koji su svega 720 kilometara udaljeni od Beograda, čine samo neke od atraktivnih destinacija severne Grčke. Ipak, predstavnici opštine Centralna (Egejska) Makedonija naglašavaju da ovaj kraj Grčke krije mnoga lepa mesta koja nisu toliko poznata turistima.

- Srpsko tržište Grke izuzetno zanima - rekao nam je Leonidas Cijandis, član turističkog odeljka Centralne Makedonije. - Svake godine imamo dosta gostiju iz Srbije, i zahvaljujući tome želimo još bolju saradnju. Osim Soluna, koji predstavlja politički i kulturni centar, postoje i druge opštine intresantne za obilazak. Imamo tople zime, lepa kontinentalna mesta, a mogu i na skijanje u Pelu. Za to, malo njih zna.

Janis Cikos, član Turističke organizacije Soluna, ističe da je turizam grana izuzetno važna za grčku ekonomiju.

- Želimo da predstavimo i nove gradove koje obavezno treba posetiti i koji su jednako lepi kao i oni gde turisti rado dolaze - kaže Cikos. - To su Seres, Pela, Kilkis, Mati... Između Srbije i Grčke postoji jaka veza koja ih spaja i zato očekujemo još više gostiju.

Čak ni uzburkano političko tlo u Grčkoj, kako kažu, neće uticati na turističku uslugu.

- Nikakve krize, štrajkovi, pa ni nestašice neće se odraziti na predstojeću sezonu - obećava Cikos.

DIVLjE PEŠČANE PLAŽE

Najpoznatija mesta za odmor na Kasandri (“prvom prstu”) su Pefkohori, Hanioti i Polihrono. Nešto drugačija je Sitonija, koja obiluje divljim peščanim plažama, s nestvarnom bojom mora.
2
Brodom, jahtom... / Amerikanci otvaraju sezonu
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Mart 17, 2015, 08:47:50 posle podne »
U narednih devet meseci Dunav će biti glavna destinacija rečnog krstarenja kroz Evropu, a sa njim i Beograd na mapi turista


Izvor: Novosti

Brodovi u luci Beograd

U LUKU Beograd u petak će uploviti rečni kruzer "River Arija", pa će njegovi putnici preseći vrpcu nove nautičke sezone. I ove godine prvi turisti sa reke stižu iz Amerike, a za njih će biti upriličena svečana dobrodošlica.

Narednih devet meseci Dunav će biti glavna destinacija rečnog krstarenja kroz Evropu, a sa njim i Beograd na mapi turista. Tradicionalno, prvi gosti otvoriće i turu obilaska glavnih znamenitosti grada.

- Nakon pristajanja, turisti će obići Kalemegdan, Hram Svetog Save, Muzej "25. maj", Knez Mihailovu ulicu, Most na Adi i druge lokalitete, dok ih pre povratka na palubu očekuje i prigodan program folklornih igara i posluženje po narodnim običajima - kažu iz Turističke organizacije Beograd.

Prema dostupnim podacima, 68.000 putnika je prošle godine rečnim kruzerima posetilo Beograd, kao i 23.000 članova posade.

NAJVIŠE NEMACA

BROJ turista pristiglih sa reka najveći je u maju, junu i avgustu. Najbrojniji gosti su iz Nemačke, SAD, Francuske, Austrije i Kanade.
3
Šta se dešava u Dijaspori / Kako žive Srbi u Albaniji?
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Mart 05, 2015, 10:45:54 pre podne »
Status Srba u Albaniji, koji imaju dugu istoriju na toj teritoriji, daleko je od zadovoljavajućeg, navodi RTS.

Izvor: Blic.rs

Foto: Novosti

Zbog bojkota poslednjeg popisa, još čekaju zakon o nacionalnim manjinama. Problem je i duga i komplikovana procedura vraćanja izvornih imena i prezimena koja su nasilno albanizovana. Tu je i teška borba za očuvanje srpskog jezika.
 
Najviše Srba u Albaniji živi u Skadru i Fijeru. U Udruženju "Jedinstvo" kažu da od 2012. godine, otkad postoje, pokušavaju da organizovano očuvaju srpski identitet i kulturu.
 
Ističu da im ide teško jer nemaju televiziju i novine na maternjem jeziku.
"Teško je biti Srbin u Albaniji. Nemamo problem s komšijama Albancima, u Fijer ih je došlo mnogo s Kosova i s njima gotovo svakog dana imamo problem. Oni ne vole da se uči srpski jezik, ne vole da se razvije srpska zastava u Udruženju, u školi i zato imamo probleme", objašnjava  za RTS predsednik Udruženja "Jedinstvo" Ekerem Duljević.
 
Nekoliko kilometara od centra Fijera, u kući Duljevića u selu Ret Ljibovš, nekoliko godina održava se kurs srpskog jezika koji su albanske vlasti zabranile pre godinu dana, uz objašnjenje da nije ispunjeno 17 uslova predviđenih zakonom.
"Sramota je da se naš jezik uči krijući. Jezik svaki dan treba da se uči. Ako spavamo, jezik će se izgubiti kao i naš identitet i nećemo znati ko smo i šta smo", ističe Duljević.
 
U danu kada je ekipa RTS-a posetila Duljeviće nije se održavao kurs, ali je tu bilo nekoliko dece. Jedna devojčica koja uči srpski jezik kaže da joj je najteža gramatika.
 
Dok uz pomoć srpske Vlade ne izgrade osnovnu školu u kojoj bi se učilo po nastavnom programu Republike Srbije, starije generacije Srba u tom gradu čuvaju maternji jezik u svojim domovima.
 
"Otac i majka su me učili srpski. Ne znam da pišem, ali znam da odgovaram. Hajde da jedeš, da piješ, sve srpski, nema šanse da odgovorim na albanskom", kaže Ismet Duljević.
 
I sinovi Hasima Rizvanovića znaju srpski jezik.
 
"Znaju sinovi i to se zbori. Meni majka više govori srpski nego albanski", objašnjava Rizvanović.
 
Tako u trouglu između Drača, Tirane i Valone Srbi pokušavaju da čuvaju svoj identitet. Zahvalnost za svest o tome koliko je to značajno duguju precima.
4
Vesti, informacije / Podbel: Zaustavlja uporan kašalj i čisti "prašnjava" pluća
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Mart 04, 2015, 07:56:40 posle podne »
Efikasan borac protiv bronhitisa i astme. Opran, mašću ili uljem namazan list, dovodi do brzog zaceljivanja rana i čireva. Ovaj vesnik proleća se koristi i za ispiranje usta i grla.

Izvor: Novosti



Protiv bronhitisa, laringitisa i astme, narodni lekari preporučuju biljku podbel (Tussilago farfara). Njena efikasnost posebno dolazi do izražaja u lečenju upornog i hroničnog kašlja. Podbel je blagotvoran za upaljenu sluzokožu, jer sprečava njeno iritiranje. Čaj od ove biljke pomaže i kod iskašljavanja, s obzirom na to da omekšava sluz u bronhijama, pa tako olakšava tegobe obolelih od hroničnog bronhitisa, plućnog emfizema.
Preporučuje se i osobama koje imaju takozvana "prašnjava pluća", odnosno disajne organe obložene sa puno prašine na specifičnim radnim mestima. Kao čaj koristi se za ispiranje usta i grla, u vidu obloga, kao i za klistiranje. Zbog lekovitih sastojaka primenjuje se i kod pojačanog znojenja, pročišćavanja krvi, kao i izbacivanja suvišne tečnosti.

List se upotrebljava i za lečenje kožnih bolesti, kao što su rane, uboji ili čirevi. Primena je jednostavna - list se opere, namaže mašću ili uljem i stavi na problematično mesto kože. Svojim lekovitim sastojcima podbel na ovaj način dovodi do brzog zaceljivanja.

Ipak, sa upotrebom podbela, poznatog i kao kozja brada, marta i konjsko kopito, treba biti oprezan, jer određeni sastojci kao što su alkaloidi, poseduju hepatotoksično (oštećuju jetru) i kancerogeno dejstvo. Čaj može da se koristi bez bojazni, jer su ovi alkaloidi slabo rastvorljivi u vodi, ali u strogo određenim dozama. Pravilno konzumiranje je tri do četiri šolje dnevno i ne duže od četiri nedelje!

Takođe, osobama koje imaju zdravstvenih problema sa jetrom, deci mlađoj od dve godine, trudnicama i dojiljama, podbel se ne preporučuje. O upotrebi treba da vode računa i osobe koje koriste antihipertenzive, jer ova biljka može nepovoljno da utiče na delovanje lekova.

Za medicinske svrhe koristi se cvet koji podseća na maslačak i listovi, a u pojedinim situacijama i koren. Najviše lekovitih materija sadrže listovi, jer rastu na sunčanim mestima. Nalik su konjskom kopitu, pa otuda i takvo ime za podbel. Na površinu zemlje, žuti cvetovi počinju da se pomaljaju u rano proleće, čak i kada još ima snega, dok se listovi pojavljuju mnogo kasnije. Ako je blaga zima podbel cveta još krajem januara.

Prilikom sakupljanja vodite računa da listovi budu veliki kao dlan, čisti i bez zemlje. Pre sušenja ne treba da se peru, već samo usitne i brzo osuše. Jer, samo dobro osušeni listovi i cvetovi podbela su lekoviti i mogu duže da se čuvaju za spremanje čaja. Radi veće delotvornosti biljka se koristi i u kombinacijama sa belim slezom, đumbirom, bokvicom i bršljanom.

NAPRAVITE ČAJ

Napitak - Bilo da se pravi samo od podbela ili meša sa drugim lekovitim biljkama, čaj se priprema tako što se jedna do dve kašičice prelije sa 2 decilitra ključale vode i ostavi poklopljeno da odstoji. Posle deset minuta se procedi i pije. Najbolje tri puta dnevno po jedna šolja, posle jela, za sve navedene bolesti.

Inhalacija - Sa čajem od podbela može i da se inhalira, samo što se pravi na drugačiji način. U ovom slučaju se puna supena kašika pomešanih cvetova i listova biljke prelije sa litar vrele vode u odgovarajućoj posudi. Glavu zatim treba pokriti pamučnom tkaninom i udisati paru više puta u toku dana.

Opadanje kose - Pomeša se 20 grama korena podbela i 10 grama cvetova nevena. Mešavina se prelije sa litar ključale vode i ostavi da još vri 10 do 15 minuta. Zatim se sadržaj procedi, pa toplim čajem dva puta nedeljno istrlja cela glava.
5
Moje putovanje / Kefalonija
« Poslednja poruka od strane Andja poslato Mart 03, 2015, 09:18:15 posle podne »

Novo mesto za OVAJ tekst na stranicama KoZnaZna sajta MOJE PUTOVANJE


KEFALONIJA ..Vremenski period od 01.09.2014 do 13.09.2014 godine

Kuda na more? Pitanje koje se provlačilo dug vremenski period dok nije pala konačna odluka. Kako drugarica radi u turističkoj agenciji malo nam je bilo opuštenije nego inače. Prošle godine smo sasvim slučajno letovali zajedno, tu se i upoznali i sjajno proveli, tako da smo ove godine ponovo želeli da krenemo u avanture zajedno.. Njoj je prepušten odabir, naravno uz našu malu konsultaciju. Kako je slušala dosta pozitivne komentare sa Kefalonije, i posle pregledanih slika na netu, složili smo se da se nađemo tamo.


Kefalonija plaža

Agencija se zove „Fun Travel“, sa sedištem u Nišu, agencija koja posluje sa svim agencijama u Srbiji. Sve pohvale, kao i preporuka za neko možda vaše putovanje. Korektno za plaćanje i to je sve što treba.

Aranžman je ukupno koštao 169e, prevoz i smeštaj, kao i još po 20e po osobi za trajekt. Naravno, osiguranje smo mogli da uplatimo bilo gde... Ostaje samo iščekivanje polaska.

Odučili smo da za Niš, krenemo dan ranije, kako bi sa njima zajedno krenuli na letovanje. Autobus je sa početnom stanicom bio ispred Sava centra, u 14 časova. Mi smo se ukrcali u Nišu već u 17 časova i krenulu put granice. Crveni autobus agencije „Aqua Travel“ bio je prepun putnika. Sve u svemu izgleda zadovoljavaljuće. Vodič takođe iz agencije čiji je i autobus. Najavaljuje pauzu u motelu “Predejane“ gde i inače svi prave pauzu.

Posle 45 min krećemo. Na granici „Preševo“ smo bili za oko sat vremena. Granična kontrola je relativno brzo završena, kao i na makedonskoj granici „Tabanovce“.

Put kroz Makedoniju poprilično dosadan jer nas je sve vreme pratilo jako nevreme i kiša, i tako tokom celog puta, pa smo to vreme i prespavali. Pravljene su pauze kroz Grčku na pumpama. Ujutru smo se našli pred mostom „RIO ANTI RIO“, most koji spaja Peloponez sa kontinentalnom Grčkom. Most je stvarno prelep. Kako nam je vodič rekao to je najveći viseći most na svetu sa rasponom od 2250 m, neki ga čak zovu „Grčki San Trope“.


Most Rio Anti Rio

Kako je svanulo imalo se šta i videti. Sporo prolaze kilometri, ali se nadamo da će vredeti. Stižemo u luku“ Kilini“ odakle vode trajekti za Zakintos i Kefaloniju. Vožnja trajektom traje oko 1 h i 45 min, nakon čega stižemo u mesto Poros gde se i iskrcavamo. Mesto Poros, udaljeno je oko 12 km od našeg odredišta.


Trajekt u luci Kilini

Stižemo u Skalu oko 13.30 časova. Tu ćemo i provest narednih 10-ak dana. Polako se pripremamo za izlazak. Nas par izlazi na prvo odredište. Vila „MI ABELI“, koja se nalazi odmah do ulice koja vodi na more. Na prvi pogled simpatična kućica sa restoranom u prizemlju i sa sobama na spratu. Ostali nastavljaju dalje a mi ulazimo u naše sobe. Na ulazu nas je sačekala sobarica koja nam je dala ključeve od soba. Ulazimo i koliko uspevamo da na prvi pogled vidimo izgleda sasvim pristojno.


Vila Mia Beli Kefalonija

Ne tako velika soba sa 2 spojena kreveta, komoda sa ogledalom, 2 police pored kreveta i to je to. Manja terasa, manje kupatilo, to i nije tako strašno, bitno samo da je čisto. TV nema u sobi, ima klima koja se doplaćuje naknadno kod gazde lokala. Nema Wi-Fi, što je veliki propust, jer je vila na jako dobroj poziciji i ima ogroman restoran, i kako smo se kasnije uverili da je ona i bila maltene jedina koja nije imala internet. Signal smo „ hvatali“ iz obližnjeg kafića gde smo često sedeli.

Vodič nas je obavestio da će se info sastanak održati oko14 h.

Posle kraćeg lutanja nailazimo na vilu u kojoj se održava sastanak. malo smo zakasnili ali stižemo da čujemo suštinu. Devojka koja je predstavnik agenicije „Aqua Travel“, pokazala nam je mapu ostrva i upoznala sa najbitnijim stvarima koje bi trebalo da znamo za vreme našeg boravka. Takođe pokazuje ponudu izleta kao i ponudu rentacar-a na ostrvu. Na prvi pogled cene su nam poprilično visoke, tako da smo odlučili da sami potražimo drugi rent-a car na ostrvu.


Ljuljaška na Kefaloniji

Nismo posebno upamtili cene grupnih izleta jer nam je u planu da u sopstvenoj režiji obiđemo ostrvo. Kako god, mislim da se više „isplati u sopstvenoj režiji nego organizovano, jer se svi ti izleti završavaju do 17 h.

Sledi povratak u vilu. Imali smo sreće, jer su ove dve vile čiji su putnici bili u busu, udaljene oko 500-600 m, uz glavnu ulicu, koja je poprilično naporna za penjanje po 2 ili više puta u toku dana.

Najveće bogatstvo ostrva je ogrman broj prelepih plaža.


Lepe plaže na Kefaloniji

Nama najbliža plaža, kao i najveća i najduža plaža na ostrvu, je gradska plaža ili Skala. Jedno od posećenijih mesta na Kefaloniji, bar tako smo čuli, ai vrlo brzo i uverili. Plaža dužine oko 5-6 km a širine u pojedinim delovima i do 10.5 m. Jako uređena plaža, sa par kafića i barova koji su non-stop puni.

Kako je inače Kefalonija biser Jonskog mora, sa tirkizno plavom bojom vode, pa se zato nismo ni začudili odakle tako prozirna voda. Na plaži je sitan šljunak, borovi u zaleđu, kao i neprekidan zvuk zrikavaca koji jedino noću utihne.


Igra sa talasima na Kefaloniji

U jeku sezone, plaža bude poluprazna, svako može naći kutak i osamiti se. Pogodna je za sve vrste sportova i rekreacija. Sunce izlazi jako rano, i zalazi u kasnim večernjim satima, tako da na njoj možete provesti po ceo dan.


Zalazak sunca na plaži Kefalonija

Voda kristalno prozirna, bez talasa, plićak pogodan za malu decu. Voda je topla. Originalna Skala, tj selo ili stara Skala se nalazi u brdima iznad postojeće Skale. Kuće su bile poređane poput stepenica tako da i otuda naziv. Od stare Skale postoje samo ostaci vile iz rimskog doba koja je zanimljiva zbog podnog mozaika. Tadašnja Skala kao i većina mesta na ostrvu izgrađena su posle zemljotresa.

Na celoj Kefaloniji ležaljke su se posebno naplacivale po 2e za 2 ležaljke i za suncobran i piće plus na tu cenu, koje će na kraju ovog članka biti ispisane.


Sedeljka Kefalonija

Kako nam prvi dan uveliko teče, uveče odlučujemo da potražimo odgovarajući renta-car, kako bi se na vreme osigurali za auto. Kako su nam rekli, a i sami se uverili, na ostrvu ima dosta stranaca koji nisu sopstvenim automobilom, pa je potražnja ogromna. Posle par proverenih agencija, najpovoljnija nam je bila Greekstoones, koja u ponudi ima dosta automobila.

Kako nam je rečeno, na ostrvu je poželjno imati full kasko osiguranje. Odlučili smo da prvih 5 dana provedemo na gradskoj plaži, a poslednjih 5 dana da rentiramo auto. U agenciji smo dobili mapu, koja je jako precizno uradjena, na kojoj su označene pumpe i na kojoj udaljenosti, kao i precizno ucrtane krivine kojih na ostrvu ima jako puno. Dobili smo uputstva o brzini na ostrvu i pravilima vožnje.


Hjundai i10

Vlasnik agencije tražio je pasoše, kao i vozačku dozvolu na uvid. Auto „Hyundai i10“ smo iznajmili za 175e , sa full kasko osiguranjem za 5 dana. To je više nego duplo od cena za rentacar koji su nam ponudili preko agencije preko koje smo došli. Preporuka je da se obavezno uzme full kasko osiguranje, kako ne bi razmišljali o bilo kakvom problemu što se tiče auta za vreme dok je auto kod vas. Svako oštećenje, svaka ogrebotina, kao i u slučaju ako dodje do pucanje gume, sve je na njima da odrade.

Kilometraža nije ograničena, gorivo sipate sami. Za 1 litar njihovog goriva smo plaćali oko 1,73e. Ostaje samo da čekamo 5-i dan, kako bi krenuli u avanturu.

Prvih 5 dana provodimo na gradskoj plaži. Vreme nam i nije baš bilo za pohvalu. Svaki dan nam je padala kiša po pola sata, tada bi odlazili u vilu, odmarali i potom se ponovo vraćali na plažu, kako bi iskoristili bilo šta od letovanja.

Uveče bi šetali glavnim i sporednim ulicama razgledajući okolinu. Tih par dana nam je bilo sve poprilično slično. Od samog početka dana pa do večeri. Za to vreme smo razgledali mapu i pravili planove kako ćemo i šta posetiti.


Pakovanje opreme i krećemo u obilazak Kefalonije

Dan 6.

Konačno je došao dugo iščekivani dan. Ujutru odlazimo po auto i avantura počinje. Nama, tada se činila najdalja plaža KSI ili plaža sa narandžastim peskom. Rešili smo prvo do nje, kako bi probili led sa putevima na Kefaloniji. Plaža je od nas udaljena oko 90 km. Kako su rekviziti spremni, krećemo u avanturu. Mapa, koju smo dobili u Agenciji, je jako precizno odradjena sa svim ucrtanim oštrim i blagim krivinama, kao i na kolikoj udaljenosti su benzinske pumpe. Mapa je u rukama i polako pratimo put koji će nas odvesti do iste.


Plaža KSI na Kefaloniji i pesak

Plaža KSI se nalazi na poluostrvu Paliki. Put nas vodi ka glavnom gradu. Posle sat i po vožnje stižemo do narandžaste plaže. Stvarno je takva. Netipična boja za plaže na Jonskoj strani obale. Kažu da je pesak vulkanskog porekla pa otuda i takva boja. Simpatična na prvi pogled, poprilične dužine.

Takođe smo se uverili da postoje stene koje su sive boje, tj glina koja je blagotvorna za kožu. Kao i svi i mi smo se malo mazali njome.


Mazanje glinom koja blagotvorno deluje na kožu

Na plaži ima dosta dece, koja od peska prave razne skulpture. Voda je prilično topla, plaža dugog plićaka. Na plaži na tom delu obično duva vetar. To nije ništa čudno iz razloga što je Kefalonija planinsko ostrvo, sa najvišim planinskim vrhom Enosom od 1628 m nadmorske visine, pa otuda i tog vetra, kao i kiše koja je nazaobilazni pratilac na ostrvu.


Skulpture od peska od ljudi na plaži KSI na Kefaloniji

Posle kupanja i uživanja na plaži sledi povratak. Odlučili smo daljim putem, koji je duži, oko zaliva. Put se može prekratiti iz male luke u Liksuriju do Argostolija, koji je glavni grad. Idu trajekti na svakih pola sata, gde je karta za auto 8e, i po 2e po osobi. Na istom poluostrvu se nalazi i Petani plaža, koja je kopija Mirtosa, samo je malo manja.

Novo jutro, odlazimo po auto i nova avantura počinje.

Odluka je pala da se taj dan poseti čuveni Mirtos.


Kolima do plaže Mirtos

Plaža koja je ujedno i jedna od 10 najlepših plaža sveta. Zovu je još i Dragulj i Biser Jonskog mora. Kasnije smo se i uverili da stvarno i zasluženo nosi titulu najlepše plaže. Put do plaže nije nimalo jednostavan ali vredelo je svake muke. Očekuju nas ogromni usponi, velike krivine i loš put. Ograničenje na ostrvu je od 40 do 60 km, ali i da hoćete da vozite brže, put vam to ne dozvoljava.

Posle sat i po vožnje, stigli smo do jednog od dva prelepa vidikovca, sa kog se najbolje vidi plaža. Ugledali smo prelepu uvalu sa belom plažom i tirkiznom bojom koja na prvi pogled ostavlja bez daha. Naravno masa ljudi se uvelik,o slikala tako da smo i mi napravili dosta dobrih slika. Put do nje uzak i krivudav, ali vredi.

Pored plaže ostavljamo auto i sa kamerama i aparatima izlećemo napolje. Na plaži ima dosta ljudi, ali svi u grupicama izdvojeni i osamljeni. Ima jedan kafe bar na sredini.

Ležaljke se naplaćuju sa suncobranima 9e, plus piće. Nismo mogli da verujemo u kakvoj uvali, ispod kakvog brda ima Wi-Fi.

Ostali smo ipak na svojim peškirima i pod našim suncobranom.


Uživanje na plaži na Kefaloniji

Ulaz u vodu, jako loš zbog krupnijeg šljunka, tj. kamenja. Talasi ogromni, ali prelepi. Prosto da ne poželite da izadjete iz vode. Zna i ponekad da bude mirno more. Igranju na talasima i beženje od istih stvara neverovatan osećaj. Poželite da se dan nikada ne završi.

Vreme polako odmiče, i dan se bliži kraju. Sunce polako zalazi i spaja se sa morem. Vreme je za povratak i za smišljanje novih avantura.

Dan 7

Odlučujemo da krenemo put Melisani jezera. Put isti kao i za Mirtos plažu. Za posetu jezera je potrebno ići pre podne, zbog sunca. Kasnije smo se uverili i zašto. Počinje kiša. Baš nam vreme i ne ide na ruku, ali koristimo sunce koliko možemo. Idemo ka Samiju, luci, iz koje polaze brojni trajekti ka obali. Nalazi se na istočnom delu ostrva.


Čamcem obilazak pećine

Prolazimo i kroz nacionalni park. Stižemo do mesta gde je Melisani jezero. Smatra se jednim od čuda na Kefaloniji. Jako je interensntna prirodna pojava jer se jezero puni sa druge strane ostrva. U ovoj pećini voda otiče krečnjačkim pukotinama i izbija na drugoj strani ostrva kod messta Katavoters, u blizini glavnog grada Argostolija.

Jezero je prema predanju dobilo ime po nimfi Melisani, koja se u njemu udavila zbog neuzvraćene ljubavi prema Bogu Panu. Unutra je dosta sveže. Na sredini jezera se nalazi otvor kroz koji ulaze sunčevi zraci, i tada voda menja boju. Ulaz se plaća pojedinačno po 7e, dok grupe plaćaju oko 6e po osobi. U jezero se ulazi podzenim prolazom, koji vodi ka čamcima kojima ćete se provozati kroz jezero. Ima par čamčića, za10-ak osoba, kojim upravlja jedan čovek.


Vožnja ćamcem Melisani jezero

Odlazite do kraja jezera i vraćate se na početak. Vožnja traje 10-ak min. U blizini se nalazi i pećina Drogarati, kao i selo Karavamilos. Jako mirno i prijatno mestašce, pravi raj na zemlji. Prošetali se do obližnjeg jezera sa slatkom vodom, zeleno smargdne boje, u kome plivaju par patki. Tu se nalazi prelepa taverna. Prelep vrt sa baštom, sa ležaljkama okolo. Tu se nalazi veliki točak od vodenice koji pokreće ta voda iz jezera.

U povratku svraćamo na Antisamos plažu, koja je takođe poznata po filmu. Nedaleko od glavnog puta je i put koji vodi ka gore pomenutoj plaži. Plaža je prepuna ljudi. Na sredini se nalaze 2 kafe bara, sa ležaljkama i suncobranima okolo. U jednom baru se ležaljke ne naplaćuju, već ih dobijate uz naručeno piće. Jedan veliki razlog da nemožete ni naći slobodnog mesta.


Plaža Antisamos

Cene su kao i inače: mali espreso oko 2e, pivo 2e pa naviše, kao i sokovi.

Plaža je slična Mirtosu, samo što je voda mirnija i plićak pogodniji za malu decu. Svaka je na svoj način prelepa. Voda je skroz prozirna, možete videti ribice raznih boja i veličina. U slučaju da imate parče helba i da im bacate u vodu, iskakaće iz vode. Struktura plaže je sitan šljunak, mermerno bele boje. U vodi se jasno vidi svaki kamenčić, i tako dalje ka dubini. Plaža je ušuškana u prelepo zelenilo, pa samim tim i boja mora se preliva od bele do zelene.


Društvo na piću u kafiću u mestu Sami, Kefalonija

Posle kvalitentno iskorišćenog dana, krećemo ka vili. Svraćamo u mesto Sami na giros i sok. Cene su kao i na ostalim mestima, oko 2,20e giros, sokovi oko 2e.

Nastavljamo ka Mestu Poros, luka gde smo se iskrcali kada smo dolazili. Obilazimo njihovu manju lokalnu plažu.

Dan 8.

Jutro. Krećemo ka glavnom gradu Argostoliju koji se nalazi se na 38km od našeg mesta. Smešten je zalivu ostrva, i sa drugom stranom je povezan kamenim mostom koji je zaštitni znak grada. Jedini je preživeo zemljotres 1953. godine, kada je ceo grad sravnjen sa zemljom. Pre ulaza u grad nalazi se market Lidl, gde možete svratiti u kupovinu.

Grad je manji, sa fino uredjenim ulicama, kao i popločanim šetalištem kraj samog mora. Tu možete videti i kornjače Careta careta, koje hrane prolaznici.


Kornjača Careta Careta u vodi na Argostoliju, Grčka

U blizini je svetionik, simbol grada po imenu Fanari. Napušten je, i nije obnavljan, tako da samo služi za slikanje. U blizini ponire voda u zemlju i kroz pukotine protiče do mesta Samija na suprotnom delu ostrva. Tu smo sačekali i divan zalazak sunca.


Svetionik Fenari

Opet idemo ka istoj strani ostrva, sada ka mestu Lasi, gde se nalazi međunarodni aerodrom sa koga u sezoni saobraćaju čarter letovi ka Beogradu, i ka drugim destinacijama. Po položaju mesta, nalazi se najpogodnije za obilazak ostalih plaža, jer se lepše plaže nalaze baš na ovoj strani ostrva.


Poziranje u blizini svetionika Fenari

Glavna magistrala, uz koju su poređane sve prodavnice. Tu se nalazi i plaža Makris Gialis, kao i Platis Gialis, koje su jedna do druge, i koje deli samo par velikih stena. Prostrana plaža, sitan pesak i prelepa voda. To je sve što je i potrebno. Po strukturi su iste. Tu možete naći bezbroj ponuda za sportove i ostale akrobacije na vodi.

Istog dana posećujemo plažu u mestu Lourdata, malo je udaljena od glavnog puta, ali je svakako pristupačna za auto. Plaža nije preterano posećena, većinom su to sredovečni Britanci koji su i najčešći posetioci na ostrvu.


Katelios i hyundai i10

Katelios, udaljen oko 7km od našeg mesta, pa smo svratili u povratku. Tu mmožete videti bezbroj taverni koje su sve smeštene uz more, i koje nude samo riblje specijalitete. Prijatno i mirno mestašce za šetnju . Možete videti tek po kojeg pecaroša. More je na ovom mesetu mirno. Katelios je poznat kao mesto gde ima najviše Careta careta kornjača, gde se i razmnožavaju u najvećem broju.

Kako smo to veče stigli kasnije u Skalu, odlučujemo da se provozamo okolo autom. Pažnju nam je privukla prelepa drvena kućica na samom putu, tu nailazimo na tablu Kaminia Beach, i odlučujemo krenuti put nje. Put jako uzan, samo za jedno vozilo, strm i opkoljen šibljem. Skroz divlje mesto.


Društvo na okupu u Skali, Grčka

Na plaži smo bilo oko 7h uveče. Zatekli smo prelep prizor. More mirno, čuje se tek po koji talas. Sunce na zalasku, boja mora crvena od sunca. Začudili smo se kada smo videli da se ljudi i dalje kupaju.

Onako obučeni ulazimo u more da osetimo kakva je voda. Nismo mogli da verujemo da je voda toliko topla. Toplija od vode za tuširanje. Iznad plaže se nalazi mali bar sa par ležaljki i stolicama za sedenje, kao i po kojim suncobranom. Odmah smo znali da ćemo sledeći dan tu provesti. Šteta što smo tu plažu našli medju posledjim, a koja je postala naš favorit. Plaža koja se čini da nema kraja. Sitan sivi pesak, koji se presijava. Dubine kao i da nema.


Kaminia plaža

Dan 10.

Poslednji dan na ostrvu, na žalost. Grabimo vreme i uz brze pripreme odlazimo na Kaminia plažu. Na ovoj plaži, uz kupljeno piće imate ležaljke besplatno. Pivo je oko 2e, kafa obična 1,70.e, dok je espreso oko 2e.

Malo smo napravili pauzu od kupanja i uživali u cafe baru. Na plaži je svega 10-15 ljudi, sve stranci. Fino uredjena. Sunce je od izlaska do zalaska prisutno. To je i jedina plaža na kojoj je tako dugo sunce. More najlepše do sada. Kada ste u vodi, koliko god koračali ka dubini, vi je nikako ne možete osetiti, sve vreme su vam noge na tlu. Ne poželite da ikad odete odatle koliko je sve na tom mestu čisto savršenstvo. Šteta što letovanju dolazi kraj.

Dolazimo u hotel, sledi najteži deo, pakovanje za povratak kući. Polazak je planiran za sutradan, u 15h, po njihovom vremenu. Iz soba smo izašli oko 10h, stvari su ostale na recepciji Vile odakle smo ih pokupili kada je došao bus. Ostalo slobodno vreme smo proveli sa nama dragim prijateljima.

Iza nas ostaje još jedno uzbudljivo letovanje sa prelepim utiscima.


Kefalonija park i klupa malo odmora

Povratak je bio prijatan, sa par pauza, nije bilo potrebe praviti češće. Dobar deo puta smo i prespavali. U Niš smo stigli oko pola 7, rastali se sa našim drugarima, i mi nastavili put Beograda. Oko 10h smo stigli u Beograd. Dosta dobro prolazno vreme.  :)

Vredi obići ostrvo, kao i ponoviti dolazak.

Nadam se da ću nekom pomoći oko odabira destinacije.

Prijatno Vam letovanje.
6
Moje putovanje / Odg: Meteori, Grčka
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Februar 28, 2015, 03:38:32 posle podne »
Ostale slike pogledajte u Galeriji na strani: http://www.koznazna.com/galerija/index.php/Meteori---Grcka?page=1
7
Moje putovanje / Odg: Meteori, Grčka
« Poslednja poruka od strane Bilja poslato Februar 28, 2015, 03:35:03 posle podne »
- NASTAVAK -

Nakon obilaska mauzoleja, uputili smo se ka Paraliji i svom smestaju :)
Mislim da je bilo oko 18h kada smo stigli u Hotel Argo i nasu trokrevetnu sobu :) jeeeee, tussss :)
Prosetale smo malo po Paraliji, ali smo kao pilici vec oko 21 h bile u krevetu :)

Ooooooo ... i osvanulo je jutro ... 26.09 :)

Jutarnje istezanje i kafa na tersi hotela :) vreme napolju - nema sunca ali nije nesto preterano hladno a ni toplo, ali nazalost padaju sitne kapi septembarske kise :(

Nakon jutarnje kafe uputile smo se u potragu za doruckom :D :D :D i naravno girosss :D (niste bili u Grckoj ako za dorucak, rucak, veceru i naravno dezert niste jeli giors :D )

Simbolicna cena 2,2 eura cena je u svim lokalima skoro ista, 10 centi gore dole.

Imali smo slobodno pre podne (popodne je rezervisamo za izlet do Litohora), setale smo po Paraliji, po plazi, slikale se, obilazile radnjice, ima ih na svakom koraku, pretezno je kineska roba i suveniri, ali naravno tu su i nezaobilazne radnje sa koznim odevnim predmetima, bundama, subarama ... kisica je sitno rominjala s vremena na vreme, ali nije zahtevala nosenje kisobrana :D







Sa ostatkom grupe smo se nasli kod hiper-marketa Lidl, smestili se u autobus i krenuli juznije od Paralije, ka mestu Litohoro :)

LITOHORO ili Grad Bogova - udaljeno oko 28 km od Paralije, mestasce u podnozju planine grckih bogova - OLIMP.

OLIMP - planina bogova, po grckoj mitologiji to je dom dvanaest grckih bogova. Olimp, tj. sama planina je nacionalni park a od 1083 godine je pod zastitom UNESCO-a.



Litohoro je simpaticano mestasce, na 300m nadmorske visine odmah u podnozu planiine, sa izuzetno cistim vazduhom - kada smo stigli do centra mesta, pocela je da pada kisica,



 ali to nas nije omelo da sa ostatkom grupe prosetamo podnozjem planine Olimp, uzanom stazom do Zevsove kade (mesto gde se po mitologiji Zevs kupao)



Polako smo krenuili uzbrdo, pored lokalnih kucica, malo po malo i prilazili smo pocetku sume i stazi od dasaka sa skromnom ogradom, na pocetku staze postoji staza za profesionalne planinare koji su resili da osvoje neki od vrhova Olimpa :)



I tako malo po malo, ostavljaci za sobom sitne kapi kise stigli smo i do Zevsove kade





 
Zevs - vrhovni bog grcke mitologije, vodja bogova i ljudi, bog neba i groma koji zivi na Olimpu.

Slikali smo se i polako krenuli nazad, ali u toku puta kisica je pocela da biva sve jaca i jaca tako da smo trcecim korakom stigli u naselje i seli u prvi lokal u centru na kafu, gde smo sedeli do vremena predvidjenog za vracanje u Paraliju.

Polako smo oko 18 h krenuli nazad, vozac autobusa je bio ljubazan i u povratku nam stao u Olimpik Bicu, gde je nekolicina nas izasla napolje radi razgledanja mesta i setnje do Paralije koje udaljena samo 2-3 km :)

Olimpik Beach, spada u mirnija letovalista, sa jednim setalistem i suvenirskim radnjama i par restorana, skromnim parkom i decijim igralistem. Ima siroku pescanu plazu, a vile su uglavnom nadomak plaze a najvise udaljene nekih 500 m od iste.
Celim putem od Olimpika do Paralije je siroka pescana plaza ...

Laganim hodom, vratile smo se  nazad do hotela, kupanje i spavanje, jer ujutru u 09h idemo na izlet, poseticemo cudesne Meteore :)

- NASTAVAK SLEDI -

8
Moje putovanje / Odg: Meteori, Grčka
« Poslednja poruka od strane Bilja poslato Februar 28, 2015, 03:24:04 posle podne »
- NASTAVAK -

ZEJTINLIK - e ovo je nasa istorija :( SRPSKO VOJNICKO GROBLJE





Stizemo na Zejtinlikn, kad nas tamo ceka deda Djole :)



GROB DO GROBA - DRUG DO DRUGA, na prostoru na kom su smesteni grobovi srpskih, francuskih, italijanskih, engleskih i ruskih vojnika stradalih u borbama u I svetskom ratu i pri proboju Solunskog Fronta.



Nekada je na mestu danasnjeg groblja bila poljska bolnica srpske vojske, gde je i nastalo groblje za preminule vojnike, a nakon okoncanja rata odulceno je da se tu sahrane svi poginuli vojnici na solunskom frontu. Na celo grupe koja je prikupljala posmrtne ostatke poginulih, postavljen je Savo Mihailovic, a cuvanje groblja u II svetskom ratu pada na ledja Djure Mihailovica, koji je pored svega sto se izdesavalo uspeo da sacuva knjige i relikvije.

Ne mogu da pisem mnogo o ovome, plakala sam dok sam slusala deda Djoleta, evo i dok ovo pisem i dok se secam opet mi suze naviru na oci :( mozda vam slike docaraju ono sto ja ne mogu :(

Uglavnom, otici na Zejtinlik ima smisla dok je tamo Djole, sin Djure i unuk Save, ono sto je on nama ispricao i ono sto je ispricao hiljadama i hiljdama turista je prava istorija, tuga ...

Nekoliko slika unutrasnjosti mauzoleja ...








On je tamo proveo svoj zivot sa suprugom i taj posao mu je sve, od prosle godine je dobio neku simbolicnu penziju od strane RS, a do tad je ziveo od suvenira tj. razglednica sa slikama mauzoleja koje turisti kupuju a kostaju 50 centi.
Deda Djole sa svojom zivotnom saputnicom





Deda Djoleta nema ko da nasledi, kao sto je on nasledio svoja oca i dedu, ima cerku koja nije zainteresovana za to, a iz RS mu je stigao pomocnik, ali mislim da ni on ne zna iz kog razloga je tu, neki nazovi bodibilder, koji vise pozira turistima nego bilo sta drugo, tako da posle deda Djoleta Zejtinlik nece imati onu dusu koju sad ima.



- NASTAVAK SLEDI -
9
Moje putovanje / Meteori, Grčka
« Poslednja poruka od strane Bilja poslato Februar 28, 2015, 03:10:12 posle podne »
Zdravo drugari ... evo mene opet :)


Novo mesto za OVAJ tekst na stranicama KoZnaZna sajta MOJE PUTOVANJE


Kao dopunu godisnjem odmoru, sasvim slucajno nadjemo (cimerka i ja) nadjemo na popustima petodnevni izlet u Grckoj, tj. 3 nocenja u Paraliji, sa obilaskom Soluna, Litohora i Meteora za 55 eura (placanje dinsarska protivvrednost) agencija BG turs i 10 eura doblata vodicu u autobusu za te izlete; sasvim pristojna ponuda = 65 eura + 250 dinara za vaucer na popustima, period putovanja 24.09.2014 do 29.09.2014, a s obzirom da je povoljno da krene na izlet odlucila se jos jedna moja drugarica :)

I tako, nas tri 24.09 u 20,00h sa parkinga kod ~Sava Centra~ krenemo na putovnje :)
Autobus je prepun, a nama zapadne da sedimo na popularnim saragama ... totalno neudobno ali sta da se radi :)
Uz put smo pravili standarde pauze, kao i na prethodnim putovanjima, dupli autobus, guzva, na svakom stajanju svi idu u toalet, guzva :) a na pauzi kod motela Predejane, onako sanjiva vidim ja slepog putnika, niko mi ne veruje, kad su pogledali malo bolje videse Zucu, to je neki macak, koji je video otvorena vrata autobusa i dosao da se greje :D, nismo bili u mogucnosti da ga povedemo sa nama, tako da je Zuca ipak morao da ostane u Srbiji ...



Da se ne ponavljam opet granicne kontrole kao i uvek, mi nismo srecni sto cekamo, oni nisu srecni sto rade ... i tako mi auto putem preko juga Srbije, preko Makedonije u jutarnjim casovima stigosmo i do Grcke i to do Soluna :) nesto pre 08h po lokalnom vremenu (Grcka je 1h ispred u odnosu na Srbiju) :)
Beograd - Solun - 630 km

SOLUN -THESSALONIKI - Grad sa neverovatnom istorijom, proteze se 17 km duz obale Solunskog zaliva, grad helenistickog, rimskog, vizantijskog, otomanskog i sada savremenog doba :)
Autobus je parkirao nadomak Bele Kule, gde ima javni toalet, tu smo se malo upristojili i sa vodicem (nisam sigurna kako se zove, nije bila nesto upadljiva i pricljiva) krenuli u obilazak znamenitosti grada :)
 


Hodajuci uz ulicu,



stigli smo do Aristotelovog trga, jedan od simbola Soluna ... gde se nalazi statua Aristotela (grcki filizof i ucitelj Aleksandra Makedonskog) :)  legenda kaze da ako za palac na nozi uhvatimo Aristotela postacemo mudriji ... (onako sanjiva i osamucena, nisam imala pojma sta treba da uradim, tako da sam taj deo preskocila, dok sam ukapirala bilo je kasno :D )





Odmah nadomak Aristotelovog trga nalazi se jos jedno obelezje Soluna - Galerijeva Trijumfalna Kapija ili slavoluk Galerija, dok se danas naziva Kamara (Galerije - Gaj Galerije Valerije Maksimilijan, rimski car, koji je sagradio grad Feliks Romulijana - Gamzigrad, kod Zajecara, u cast svoje majke Romule)...

Hodajuci tako dalje,



od trijmfalne kapije uzbrdo, stizemo i do Crkve Svetog Dimitrija, najveca i najvaznija crkva u Solunu, dok je Sveti Dimitrije - zastitnik  Soluna, koji je na mestu gde je izgradjena crkva i stradao od mucenja, dok se u crkvi danas nalazi i sarkofag sa njegovim mostima.



Crkva je sagradjena negde oko cetvrtog veka nove ere, nekoliko puta je bivala ostecena od pozara da bi u sedmom veku bila sagradjena petobrodna bazilika. Kada se osvrnemo u proslost, svasta se desavalo na tim prostorima tako da Solun u XV veku pada u ruke turaka a crkva biva pretvorena u dzamiju ...

Pocetkom XX veka balkanski ratovi su ucinili svoje i Solun biva oslobodjen od turske vlasti tako da crkva biva osvestana i ponovo postaje Crkva Svetog Dimitrija i biva joj vraceno zvono, dok je avgusta 1917 godine razorena u Velikom Solunskom pozaru, pozar koji je unistio veci deo grada.

Do crkve Sv Dimitrija smo isli sa grupom i vodicem, nakon cega smo se odvojile i posle u potragu za doruckom, a sastanak sa ostatkom grupe bio je oko 11,30 kod Bele Kule.



Nasle smo  pekaru i doruckovale, ali smo uspele da nadjemo i Rotondu, jos jedno obelezje Soluna :)

Rotonda, danas Crkva Svetog Djordja - deo Galerijeve palate, naravno opet istorija od crkve preko dzamije da bi nakon oslobodjenja Soluna opet postala crkva.

I tako, rano prepodne je, skoro da nigde nista ne radi osim po koje pekare, tako da smo se uputile ka Beloj Kuli i zalivu :)

Bela Kula, zvana i ~krvava kula~ nekada je bila tamnica :( a danas turisticka atrakcija, kazu da je lep pogled sa vidikovca kule - nismo bile zainteresovane za ulazak u kulu.





Nadomak, Bele Kule nalazi se i spomenik Aleksandra Makedonskog :)



U medjuvremenu je pristigao i deo nase grupe, koji je prihvatio ponudu vodica da idu u voznju brodicem po zalivu, milsim da je cena bila 5 eura.





Kako se grupa okupila, oko 12 h smo krenuli ka fabrici koze, nismo bile zainteresovane za kupovinu jakni, tako da smo odmorile u obliznjem kaficu ... oni koji su jakne kupovali, kazu da moraju da se cenjkaju uglavnom nista jeftinije od 50 eura nema, stvari su na gomilama i mora da se prevrce i trazi, ukusi su razliciti ali od stvari koje su pojedinci kupili nista nam se nije nesto svidelo.

Nakon, fabike uputili smo se autobusom, onako isrcpljeni, ka Zejtinliku :(


- NASTAVAK SLEDI -
10
Opšti korisni saveti / Oljuštite jaje brzo i lako
« Poslednja poruka od strane Simon poslato Februar 26, 2015, 07:37:38 posle podne »
Ako spadate u one ljude koje ponekad mrzi da jedu kuvana jaja, a samo iz razloga što vas mrzi da ih ljuštite, evo rešenja. Brzo i lako oljuštite tek kuvano jaje.

Za ovo vam je potrebno kuvano jaje, jedna čaša i hladna voda.

Stranice: [1] 2 3 ... 10
If you need restaurant furnishing or hotel seating, the best website to shop is www.seatingexpert.com because they have the lowest prices on the Net.